BEYAZ MUCİZE

tarafından
44
BEYAZ MUCİZE

Yoğurdun kalsiyumun başlıca kaynaklarından olduğunu biliyoruz. Ama diğer faydalarından pek çoğumuzun haberi yok. Oysa i her gün düzenli olarak tüketildiğinde bağışıklığı güçlendirmesinden bağırsak sağlığını korumasına. Yağ yakımını hızlandırmasından tatlı krizini önlemesine dek vücudumuz için çok önemli faydaları var. Yoğurdun kalsiyum kaynağı olmasıyla değil, içerdiği protein ve yararlı bakteriler ile de sofraların baş tacı olmayı hak ettiğini belirterek katkı maddesi olmadan doğal yoğurdun probiyotik içeriği artıyor ve bağırsaklar için daha da faydalı bir hal alıyor. Yetişkinlerin günde 1 kase çocukların da en azından günde 6 yemek kaşığı yoğurt tüketmeleri gerekiyor.

BAĞIRSAK SAĞLIĞINI KORUYOR

Bağırsak dostu bakteriler, bağırsak duvarında bulunan ve besin emilimini sağlayan vilusların yapısını koruyarak bağırsak hareketlerini düzenliyor. Bu sayede kabızlık, ishal, hazımsızlık gibi sıkıntıların da önüne geçiyor.

YAĞ YAKIMINA DESTEK OLUYOR

Yoğurt içerdiği kalsiyum sayesinde özellikle karın bölgesinde oluşan yağlanmanın azaltılmasında etkili oluyor. Yapılan çalışmalar diyetlerinde yoğurt tüketenlerin, tüketmeyenlere oranla kilo kaybının daha fazla olduğunu gösteriyor.

TANSİYONU DÜZENLİYOR

Amerikan Kalp Vakfı’nın yaptığı ve 15 yıl süren bir çalışmada, düzenli yoğurt tüketmenin yüksek tansiyon riskini azalttığı ve her gün bir kase yoğurt tüketen kişilerin büyük tansiyonlarının normal değerlerde olduğu ortaya konuluyor. Yoğurdun sağladığı bu etkinin, içerdiği yararlı bakteriler sayesinde olduğu düşünülüyor.

BAĞIŞIKLILIK SİSTEMİNİ GÜĞÇLENDİRİYOR

Yoğurt, bağışıklılık sistemini destekleyen, hastalık ve enfeksiyon gibi durumlarda savaşan T hücrelerinin aktivasyonunu artırıyor ve daha güçlü hale getiriyor. Bağırsak sağlığı için önemli dost bakteriler sayesinde de bağışıklılığı destekleyerek vücudu enfeksiyona karşı dirençli hale getiriyor. Aynı zamanda bağışıklılık sistemini güçlendiren immunoglobulin A’dan da zengin bir besin.

DİŞ ve KEMİK SAĞLIĞINI DESTEKLİYOR

İçerdiği kalsiyum sayesinde çocuklarda diş ve kemik oluşumunu destekleyen yoğurt, yetişkinlerde de özellikle yaşın ilerlemesiyle beraber oluşan osteoporoz, kemik yoğunluğunda azalma gibi hastalıkların önüne geçiyor. Bu yüzden her gün üç porsiyon süt ve süt ürünü tüketilmesi ihmal edilmemeli.

KOLESTEROLÜ DÜZENLİYOR.

Özellikle kaymaksız olarak tüketilen katkı maddesiz yoğurtlar kolesterolün düşürülmesine destek oluyor. Bu etkisini bağırsak villuslarının sağlığını sürdürmesini sağlayan yararlı bakteriler sayesinde yapıyor. Bağırsaklarda oluşan emilim bozukluklarını önleyerek, fazla yağın dışkı ile vücuttan atılmasını sağlıyor ve bu şekilde kolesterol seviyelerinin yükselmesini önlüyor.

KAS GELİŞİMİNİ DESTEKLİYOR

Yoğurt içerdiği protein sayesinde özellikle egzersiz sonrası yıpranan kasların onarılmasında görev alıyor. Protein dokuların gelişmesi ve onarılmasını sağlayan temel besin öğesidir. Doğru protein kaynakları tüketerek de kas gelişimi ve yıpranan kasların onarımını sağlamak mümkün. Bu protein kaynaklarının başlıcalarından biri de süt ve süt ürünleri.

TATLI İSTEİĞİNİN ÖNÜNE GEÇİYOR

Yanlış duymadınız! Bir kase yoğurt tüketerek tatlı isteğinizi önleyebilirsiniz. Bir kase yoğurt protein, karbonhidrat ve yağ miktarını dengeli bir şekilde içerdiği için kan şekerinin dengelenmesini sağlıyor. Sağlıklı beslenmenin emell şartlarından biri de kan şekerinin dengeli olmasını sağlamaktır. Üstelik kan şekeriniz ne kadar dengeli olursa abur-cubur ve tatlı istekleriniz de o kadar az olacaktır. Özellikle canınız tatlı istediğinde ise ev yapımı meyveli yoğurt yaparak ya da meyve ve yoğurdu blenderden geçirdikten sonra dondurarak son derece sağlıklı tatlılar elde edebilirsiniz.